wtorek, 29 października 2013

Lekcja 7: Sposoby komunikowania się.

1. SHORT MESSAGE SERVICE (SMS).

Usługa przysyłania krótkich wiadomości tekstowych w sieciach telefonii komórkowej. Usługa ta jest także wprowadzana do sieci telefonii stacjonarnej.

2. MULTIMEDIA MESSAGING SERVICE (MMS).

Rozszerzenie funkcji SMS i EMS, pozwala na dodatkowe przesyłanie filmów, wideoklipów, muzyki, obrazków, zdjęć itp. Jest to tak zwana wiadomość multimedialna.

3. INTERNET RELAY CHAT (IRC).

Jedna ze starszych usług sieciowych umożliwiająca rozmowę na tematycznych lub towarzyskich kanałach komunikacyjnych, jak również prywatną z inną podłączoną aktualnie osobą. Na ekranie użytkownika przewijają się od dołu do góry ekranu komunikaty wysyłane przez osoby piszące na danym kanale. Komunikaty te pojawiają się zaraz po ich wysłaniu, a ich kolejność jest identyczna z kolejnością napływania do serwera. Uzyskuje się dzięki temu wrażenie rozmowy osób przebywających w jednym pomieszczeniu.

4. CZAT

Rodzaj internetowej pogawędki i jedna z usług internetowych. jest serwis internetowy służący do komunikacji wielu osób w tzw. pokojach. Zwykle istnieją dwa rodzaje rozmowy – prywatna, której przebieg mogą śledzić tylko dwie osoby, oraz publiczna, dostępna dla wszystkich zalogowanych użytkowników.

5. GADU - GADU

Komunikator internetowy opracowany przez firmę GG Network. Gadu-Gadu ma około 6 milionów unikatowych użytkowników , którzy wysyłają do 300 milionów wiadomości dziennie.
 

6. SKYPE

Komunikator internetowy oparty na technologii peer -to- peer.  Skype umożliwia prowadzenie darmowych rozmów głosowych oraz obserwację rozmówcy poprzez kamerę internetową, a także płatnych rozmów z posiadaczami telefonów stacjonarnych lub komórkowych za pomocą technologii VoIP. Oprócz tego Skype oferuje funkcje bezpośredniej wymiany informacji tekstowych za pomocą ręcznie wpisywanych wiadomości oraz przesyłanie plików.

7. GRUPY DYSKUSYJNE

W Internecie to ogólna nazwa wszelkich form dyskusji internetowej przypominających wymianę korespondencji, a nie rozmowy w czasie rzeczywistym. Grupy dyskusyjne przyjmują formę list dyskusyjnych pozwalających na automatyczną wymianę e - maili, grup Usenetowych, grup  i forów dyskusyjnych dostępnych przez bramki WWW.

8. FORA DYSKUSYJNE

To przeniesiona do struktury stron WWW forma grup dyskusyjnych, która służy do wymiany informacji i poglądów między osobami o podobnych zainteresowaniach przy użyciu przeglądarki internetowejFora dyskusyjne są obecnie bardzo popularną formą grup dyskusyjnych w Internecie. Prowadzą je praktycznie wszystkie portale.

9. FACEBOOK

Serwis społecznościowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami oraz korzystać z aplikacji, będących własnością Facebook, Inc. z siedzibą w Menlo Park. W październiku roku liczba użytkowników na całym świecie wynosiła ponad 1 miliard, a co miesiąc wgrywany jest ponad 1 mld zdjęć oraz 10 mln filmów. Projekt został uruchomiony 4 lutego 2004 na Uniwersytecie Harvarda (w stanie Massachusetts) i był początkowo przeznaczony przede wszystkim dla uczniów szkół średnich i studentów szkół wyższych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz